طرز تهيه دلمه فلفل دلمه اي رزا منتظمي

دلمه فلفل دلمه ای – beytoote.com طرز تهیه دلمه بادمجان رزا منتظمی دلمه بادمجان و فلفل دلمه ای | خوراک طرز تهیه و دستور پخت دلمه بادمجان ، فلفل دلمه و … آموزش آشپزي و طرز تهيه دلمه کلم برگ دلمه برگ مو رزا منتظمی | تک آشپز آشنایی با طرز تهیه فلفل دلمه‌ای شکم ‌پر-پرشین … طرز تهیه دلمه فلفل و بادمجان طرز تهیه فلفل قرمز دلمه ای شکم پر – آشپزی آکا آموزش پخت دلمه – yadbegir.com

انواع دلمه

مواد لازم:

  • گوشت چرخ کرده گوساله کم چرب 250 گرم    
  • برنج نیم دانه يك و نيم ليوان    
  • لپه پخته يك استكان    
  • سبزي معطر شامل جعفري، مرزه، تره، شبيد و كمي ريحان يك پيمانه
  • پياز داغ دو تا سه قاشق غذاخوری    
  • رب گوجه فرنگي يك قاشق غذاخوری    
  • نمك،فلفل و ادويه به ميزان لازم    

طرز تهيه مواد گوشتي:

 گوشت را با پياز داغ تفت دهيد. نمك،فلفل و ادويه را اضافه کرده، به همراه نيم ليوان آب مي گذاريم تا گوشت بپزد.

لپه كه قبلاً پخته شده را به گوشت اضافه كنيد. سبزي را هم اضافه كرده در صورت دلخواه كمي فلفل دلمه اي به مواد گوشتي اضافه مي كنيم. در آخر برنج و چاشني را اضافه كرده ، رب گوجه فرنگي را با كمي آب حل نموده روي مواد گوشتي مي ريزيم، كمي بهم مي زنيم تا مخلوط شود . مواد گوشتي را كنار گذاشته كمي زرشك به آن مي افزاييم.

مواد لازم دلمه: برگ تازه و نازك و بدون شكاف به اندازه لازم     موادگوشتي به اندازه چهار نفر    چاشني دلخواه از جمله شكر،آبليمو،رب انار و شكر،رب آلو

طرز تهيه دلمه:

دلمه برگ- برگها را شسته، در آب گرم چند دقيقه نگه مي داريم تا كمي نرم شود. بعد دو برگ راروي هم گذاشته، به طوري كه برگ يكسان پهن شود. مقداري از گوشت را وسط برگ گذاشته و مثل بقچه مي پيچيم.

 دلمه كلم- كلم بايستي سفيد رنگ و سبك باشد. چاقو را به طور مخروطي فرو مي كنيم تا سر كلم كنده شود. دوباره چاقو را داخل كلم مي گردانيم تا از داخل برش بخورد،سپس در آب جوش انداخته بعد از مدتي كلم برگ برگ مي شود. اگر برگ كلم بزرگ بود، قسمت ريشه برگ را بكنيد و در ته ديگ بيندازيد. در هنگام پيچيدن، ابتدا قسمت ريشه را بپيچيد سپس از يك طرف برگ بپيچيد تا به طرف ديگر برگ برسيد.

دلمه بادمجان- مي توانيد براي زيبايي، بادمجان را راه راه پوست كنيد.

فلفل دلمه اي-فلفل دلمه اي را كمي پايين تر از سر،زيگزاگ برش مي  دهيم.

 دلمه پياز- سعي كنيد از پيازهاي سفيد رنگ و بيضي شكل يعني كشيده استفاده كنيد. چاقو را از بالا فرو كرده ،سرش را به طور مخروطي بكنيد و از يك طرف، پياز را چاك داده،در آب جوش بيندازيد. بعد مدتي ورق ورق مي شود. در هر ورقش مواد را ريخته و مثل حلزون بپيچيد.

نكات مورد توجه:

1) به جاي گوشت چرخي مي توان از گوشت كنجه(گوشت گوسفند تكه تكه كوچك) استفاده كرد.

2) برنج بايستي خام باشد. برنج از قبل خيس كرده، دلمه را له مي كند.

3) فلفل دلمه اي و بادمجان ابتدا سرخ شود سپس مواد را داخلش ريخته و بپزيد، در غير اين صورت تلخ مي شود.

4) مواد گوشتي را در بادمجان،فلفل،برگ،پياز و كلم نصف بريزيد وگرنه دلمه هاي زيرين نمي پزد.

5) مواد داخل بادمجان و گوجه فرنگي را كه خالي مي كنيد، در ته قابلمه به عنوان ته ديگ استفاده كنيد.

6) چاشني دلمه شامل زرشك،آبليمو و آبغوره مي باشد.

7) ته قابلمه ابتدا چند برگ كلم گذاشته بعد مواد داخل بادمجان و گوجه فرنگي سپس دلمه هاي درشت و در نهايت دلمه هاي گذاشته شود. دلمه گوجه فرنگي بايستي رو باشد تا نتركد.

8) براي پخت دلمه، روي قابلمه به اندازه اي آب بريزيد كه كامل روي برگ مو (انگور) را نگيرد.

9) زماني كه مي خواهيم دلمه را از روي گاز برداريم، رب را در روغن فراوان سرخ كرده ، فلفل و آبليمو زده و روي دلمه مي پاشيم.

……………..

فلفل قرمز دلمه‌ای شکم پر

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 39 امتیاز
فلفل قرمز دلمه‌ای شکم پر
فلفل قرمز دلمه‌ای شکم پر,
●مواد لازم: (برای چهار نفر)
▪فلفل دلمه‌ای قرمز ۱۲عدد
▪عدس پخته شده ۴/۱ فنجان
▪پنیر پارمزان رنده شده ۲ قاشق غذاخوری
▪آب سبزی‌‌های پخته شده ۱ فنجان ( عصاره‌ی سبزی)
▪رب‌گوجه‌فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
▪آب ۴/۱ فنجان
▪سیر ۱ حبه خرد شده
▪هویج خرد شده یک عدد( ۷۰ گرم)
▪فلفل سبز دلمه‌ای نگینی‌خردشده یک عدد (۹۰ گرم)
▪روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
▪پیاز نگینی خرد شده ۱ عدد کوچک( ۸۰ گرم)
●طرز تهیه:
فر را روشن می‌کنیم تا گرم شود. روغن را داخل ماهی‌تابه می‌ریزیم و پیاز و سیر را در آن کمی‌ سرخ می‌کنیم. بعد هویج را اضافه می‌کنیم. بعد از اینکه هویج‌ها کمی نرم شدند، رب، عدس، فلفل سبز و آب سبزیجات را اضافه می‌کنیم و می‌پزیم تا آب اضافه آن کشیده شود.
فلفل‌ها را در فر قرار می‌دهیم تا مغزپخت شود. بعد قسمت بالای فلفل‌ها را جدا می‌کنیم، تخم‌های آن را می‌گیریم و داخل آن‌ها را از مواد آماده شده پر می‌کنیم و روی آن‌ها را پنیر می‌ریزیم و دوباره در فر می‌گذاریم تا پنیر آن آب شود.
●میزان کالری برای هر نفر : ۱۸۴ کالری
● میزان چربی: ۶/۶ گرم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *