مزدا دوکابین اسپرت

تاپیک جامع تغییرات بر روی وانت مزدا B2000i – صفحه 2 مزدا دو کابین اسپرت – لادین – ladin.ir فروش مزدا وانت تک کابین فول اسپرت – Namakala.com مزدا دوکابین اسپرت – bargozideha.com مزدا دو کابین اسپورت – bargozideha.com خرید مزدا دست دوم|فروش مزدا|آگهی مزدا کارکرده فروش مزدا دوکابین وانت مزدا دو کابین -وانت – Namakala.com فروش مزدا وانت تک کابین فول اسپرت مزدا وانت دو کابین ( مونتاژ ) باما – خرید خودرو | bama.ir

مزدا دو کابین اسپرت+عکس

تصاویر وانت مزدا دو کابین اسپرت فروش مزدا وانت تک کابین فول اسپرت عکس های مزدا ,مزدا دو کابین , عکس ماشین مزدا 2000, عکس مزدا دو کابین اسپرت, عکس مزدا 2000 ,تصاویر برای کاپرا اسپرتگزارش تصاویر تصاویر بیشتر برای کاپرا اسپرت لوازم اسپرت کاپرا ,, farsitop.ir تصاویر وانت مزدا دو کابین اسپرت عکس وانت های , عکس ماشین های اسپرت مزدا دو کابین ,عکس ماشین های اسپرت – عکس مزدا , فروش مزدا وانت تک کابین فول اسپرت مزدا , سپر عقب در دو ,

برترین خودروهای مزدا

114-11

۹۳ سال پيش نام پيامبر
زرتشتيان ايران، يکي از برترين خودروهاي دنيا شد. مزدا از آن خودروسازاني
است که سرش به کار خودش است. بي سرو صدا مي آيد، بي سرو صدا قهرمان مي شود .
بي سرو صدا دلبري مي کند و بي سرو صدا مي رود. شايد پانزدهمين خودروساز
دنيا باشد ولي براي خيلي ها شماره يک است. به ويژه با آن مفهومي هايي که
حتي براي بزرگان هم حکم کلاس درس را دارد. کم پيدا مي شود برندي که بتواند
موافق و مخالف را جذب کند. پير و جوان را جذب کند. دختر و پسر را جذب مي
کند. در روزهايي که اغلب خودروسازان دنيا با ضررو زيان مالي رو به رو مي
شدند. اين مزدا بود که نه تنها افت نمي کرد بلکه با سودآوري مواجه مي شد.
در تاريخ خودروسازي مزدا ۱۰ خودرو هستند که بيش از بقيه تاثيرگذار بودند.
۱۰ خودروي مطرح . رويايي و فراموش نشدني.

۱۰- مزدا Familia GTX

بين سال هاي ۱۹۶۳ تا ۲۰۰۳ مزدا
خودروهايي را توليد مي کرد با عنوان ۳ فاميليا. اگر چه اين سري بعدها با
عرضه مزدا ۳ به عنوان جانشين بازنشست شد ولي بيش از انتظارات موفقيت به دست
آورد. مخصوصاً نسخه جي تي ايکس مدل ۱۹۹۲٫ يک هاچ بک ۲ درب فوق اسپرت که
درون سينه اش يک پيشرانه ۱،۸ ليتري توربو گنجانده شده بود. باورکردني نيست
که براي اين اسپرت نه چندان بزرگ از مکانيزم انتقال قدرت WD4 (چهار چرخ
متحرک) بهره گرفته مي شد. با جثه ريز خود رقيب آلماني هايي پرمدعا شد. با
۱۸۰ اسب بخار نيرويي که توليد مي کرد به راحتي مي توانست سرعت ۱۸۰ کيلومتر
در ساعت را تجربه کند. اين مزدا يکي از معدود ژاپني هايي بود که مکانيزم
اينتر کولر را براي توربو شارژ خود در نظر گرفته بود.

114-6

۹- مزدا Shinari Concept

اين شرکت اغلب عادت دارد پيش از
عرضه يک نسخه نهايي، ويرايش مفهومي آن را توليد و رونمايي کند. اين اتفاق
براي سدان نهايي مزدا ۶ هم رخ داد. پديده بي چون و چرا در دنياي طراحي
کانسپت هاي سايز بزرگ. سه سال پيش در نمايشگاه لس آنجلس وقتي از اين خودرو
رونمايي شد، همه فهميدند که رقيب اصلي تويوتا کمري، فورد فيوژن و مهم تر از
همه نيسان آلتيما از راه رسيده است. بر خلاف کانسپت هاي مرسدس بنز و ب ام و
هيچ اغراقي نداشت. در کمال سادگي اوج هنر طراحانش را به رخ مي کشيد. با آن
رينگ هاي ۲۱ اينچي و آن خطوط مواج توانست سبک جديدي را به مازراتي گرن
توريسمو و جگوار XF آموزش دهد.

114-16

۸- مزدا ۳۲۳

حداقل اين يکي را بهتر از بقيه
مي شناسيم. محصولي که تمام قد در خدمت خانواده بود. مزدا ۳۲۳ به قدري خوب
بود که فورد از پلت فرم آن براي طراحي مدل اسکورت خود بهره مي برد. اين
مزدا با ۹ نام مختلف در ۷ کشور دنيا از جمله ايران توليد مي شد. غير از آن
سدان چهار درب، نسخه هاي هاچ بک ۳ و ۵ درب وحتي استيشن نيز روي آن ساخته
شد. باور نخواهيد کرد اگر بدانيد اين خودرو نسل نهم از خانواده ۳۲۳ها و در
حقيقت آخرين عضو آن بوده است. بهترين مدل ۳۲۳ با پيشرانه ۲ ليتري و جعبه
دنده ۴ سرعته اتوماتيک بود که ۱۳۰اسب بخار نيرو داشت. البته در ايران نسخه
۱،۸ ليتري اش عرضه مي شد. در دوره اي بسيار کوتاه اين خودرو به صورت AWD
(همه چرخ هاي متحرک) نيز توليد مي شد.

114-10

۷- مزدا Speed3

به عقيده بسياري از کارشناسان
خودرويي، اين مزدا واژه اسپرت را به معني واقعي ترجمه کرده است. ظاهري ساده
و استاندارد. فقط دو جفت رينگ مسابقه اي و يک هود روي کاپوت. مزدا ۳ به
تنهايي خواص جوان گرايي داشت چه برسد به اين مدل. اين خودرو طراحي شد تا با
بزرگاني چون دوج کاليبر SRT، فورد فوکوس ST و فولکس واگن گلف GTI رقابت
کند. اسپيد ۳ تنها با يک پيشرانه عرضه مي شود ۲،۳ ليتري ۲۶۳ اسب بخاري با
۳۸۰ نيوتن متر گشتاور، اکيداً پيشنهاد شده براي آن از بنزين اکتان ۹۱
استفاده شود. اين پيشرانه براي سه سال متوالي در ليست ۱۰ قواي محرکه برتر
دنيا قرار مي گرفت. شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۵،۶ ثانيه و پيمانش يک چهارم مايل
(۴۰۲ متر) نيز ۱۴،۱ ثانيه با سرعت ۱۶۱،۹ کيلومتر در ساعت ثبت شده است.

114-9

۶- مزدا ۶

شيناري را به ياد داريد؟ اين
خودرو مدل نهايي آن کانسپت است. يک خانوادگي سايز بزرگ که آنقدر خوب است که
کل اروپا و امريکا را گرفتار خود ساخته. از سال ۲۰۰۲ يعني نسل اول مزدا ۶
تا کنون بيش از ۱ ميليون  دستگاه از آن فروش رفته است. رکودي بي نظير براي
محصولي در اين کلاس با آن همه رقيب. مزدا ۶هاي نسخه ۲۰۱۴ آغازگر دوران جديد
طراحي هاي جسورانه شرکت بودند. اين خودرو که در بازار ژاپن و چين به اسم
آتنزا شناخته مي شود با پيشرانه ۲،۵ ليتري خود مي تواند ۱۸۳ اسب بخار نيرو
توليد کند. به گفته مجله موتورترند مزدا۶ دوران پادشاهي هوندا آکورد هم وطن
را به پايان رسانده است. مزدا با اندک تغييراتي در آن، يکي از مدعيان اصلي
مسابقات جي تي شده است.

114-3

۵- مزدا Furai Concept

واژه تحسين برانگيز واقعاً کم
است. بياييد اعتراف کنيم اين خودرو يکي از بي نظيرترين کانسپت هاي تاريخ
است. با اينکه ۶سال از توليد آن مي گذرد ولي باز هم ذات آينده نگرش چشم ها
را خيره مي کند . روزي که فيوراي است. اين تعبير را مي شود به خوبي در
طراحي منحني وار بدنه مشاهده کرد. اين خودرو در عين اينکه يک مفهومي بود
ولي يک مسابقه اي تمام عيار را به نمايش مي گذاشت. قواي محرکه بسيار پيچيده
آن از نوع چرخان با ۴۵۰ اسب بخار قدرت بود. فيوراي در اغلب بازي هاي
کامپيوتري به عنوان جايزه نهايي و يکي از محصولات انتخابي معرفي مي شد.

114-7

۴- مزدا Cosmo

بي ترديد متفاوت ترين محصول
مزدا بايد همين مدل باشد. کوپه اي دو درب با درب موتوري بسيار کشيده.
توليدش از ۱۹۹۰ آغاز شد و تا ۱۹۹۵ ادامه پيدا کرد. مي دانيم مزدا کمتر
تمايلي براي ساخت خودروهاي لوکس دارد. کازمو در حالي وارد بازي شد که يکي
از اشرافي ترين توليدات اين شرکت و شاد خودروسازان ژاپني دهه ۹۰ بود. براي
اين خودرو يک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتيک در نظر گرفته شده بود. قواي محرکه
نيز شامل يک پيشرانه ۲ ليتري با ۳۰۰ اسب بخار و ۴۰۲ نيوتن متر گشتاور مي
شد. اين خروجي فوق العاده به دليل حضور مکانيزم دو توربو براي تقويت سازي
بوده است. اين ساختار قواي محرکه را پيش تر روي پورشه ۹۵۹ ديده بوديم. بد
نيست بدانيد به دليل مسائل ايمني سرعت نهايي روي ۱۸۰ کيلومتر در ساعت قفل
شده است.

114-5

۳- مزدا ۷۸۷B

اغلب شرکت ها با اضافه کردن دو
جفت رينگ اسپرت به توليداتشان لقب اسپرت مي دهند. اما مزدا که خود اصالتاً
اسپرت ساز است تنها به اين محصول خود مسابقه اي واقعي مي گويد. مزدا ۷۸۷
اخرين خودروي تمام مسابقه اي بود که با پيشرانه چرخان در ميادين ظاهر مي
شد. شاسي فوق سبک آن از فيبر کربن و کولار تهيه شده بود. سيستم تعليقش از
Bilstein تهيه شده است. حجم پيشرانه ۲۶۱۶ سي سي با چهار اهرم دوراني بود.
جعبه دنده ۵ سرعته دستي آن با همکاري پروشه آلمان طراحي شده بود. تايرهاي
۱۸ هم از دانلوپ تهيه شده بود. گفته مي شود بسته به نوع سوخت مصرفي قدرت
پيشرانه بين ۷۰۰ تا ۹۰۰ اسب بخار تغيير مي کرد.

787b

۲- مزدا RX7

يک ژاپني اگر بخواهد دو خودروي
اسپرت را از بين تمام گزينه هاي موجود انتخاب کند. حتماً يکي از گزينه ها
RX7 خواهد بود. پديده ي بي نظيري که يک سره بين سال هاي ۱۹۷۸ تا ۲۰۰۲ توليد
مي شد. اما آنچه در اين ليست گنجانده شده مربوط مي شود به نسل سوم اين
توليدات يعني FD، به طرز اعجاب آوري ۲۷۶ اسب بخار نيرو از پيشرانه ۱،۳
ليتري دو توربوي آن بيرون کشيده مي شود. باور نخواهيد کرد اگر بدانيد در
طراحي قواي محرکه آن از شرکت هيتاچي نيز کمک گرفته شده بود. شارژرهاي اين
کوپه در دور موتور ۱۸۰۰ rpm مي تواند ۷،۰ واحد Bar بوست داشته باشد. در دور
موتور ۴۰۰۰rpm نيز شاهد افزايش ۷،۰ بار ديگر هستيم و در گام سوم ۶،۰ بار
افزايش نيرو را شاهد هستيم. رينگ هاي ۱۷ با توجه به جثه کوچکش ايده جالبي
به نظر مي رسد.

114-15

۱- مزدا Miata

چه توقعي داريد؟ حتماً بايد يک سري از آن
اسپرت هاي سايز بزرگ يا از آن مفهموي عجيب و غريب باشد؟ در مقابل شما
محبوب ترين خودروي تارخ مزدا قرار گرفته است. مدل MX5 يا به قول ژاپني ها
مياته. شايد بيش از ژاپني ها و در کل آسيايي ها اين آمريکايي ها باشند که
درگير اين خودرو شده اند. نمي شود قبول کرد که توليد اين کوپه سايز کوچک از
سال ۱۹۸۹ تا امروز همچنان ادامه دارد. رقابت اين مزدا با ام جي MGB، فيات
۱۲۴، آلفا رومئو Spider و لوتوس Elan  آغاز شد. ولي چند سال که گذشت مزدا
مياته به طرز فاحشي خودش را از بقيه رقبا بالاتر کشيد. بهترين پيشرانه براي
اين خودرو ۲ ليتري ۱۶۷ اسب بخاري در نظر گرفته شده بود. مياتا در حال حاضر
رقيب اسپرت هاي مطرحي چون سوبارو BRZ و ميني کوپر S است.

114-14

114-8

آیا رابطه معکوس بین تمرینات کاردیو و عضله سازی وجود دارد؟

متاسفانه بدنسازان در مورد ارتباط بین تمرینات کاردیو و عضله‌سازی، و در
مورد اهمیت تمرینات کاردیو اطلاعات اشتباهی دارند. تمرینات کاردیو، بخش
مهمی از سلامت بدن شما را تشکیل می‌دهند. این تمرینات، سلامت قلب شما را
ارتقا می‌دهند، کالری و چربی می‌سوزانند، سیستم تنفسی شما را بهبود
می‌بخشند، سطح اکسیژن در بافت‌های بدنتان را بالا می‌برند و غیره.آیا رابطه معکوس بین تمرینات کاردیو و عضله سازی وجود دارد؟

مادامی که تمرینات کاردیو را به درستی و به دلایل صحیح، جدای از باورهای
افراد کوچه و خیابان انجام دهید، بخش مهمی از برنامه‌ی بدنسازی شما هم
بحساب می‌آید.

در ادامه‌ی این مطلب، پنج افسانه‌ای که درباره‌ی ارتباط بین تمرینات
کاردیو با عضله‌سازی شایع است را خواهید خواند، البته در نقطه‌ی مقابل،
حقیقت و باور علمی آن موضوع را نیز خواهید فهمید.
افسانه شماره ۱: تمرینات کاردیوی آرام، بیشتر چربی می‌سوزانند

این، یکی از افسانه‌هایی است که هیچوقت نتوانستم با آن کنار بیایم. این
باور، نه تنها اشتباه است، بلکه وقت اشخاصی که به این موضوع باور دارند را
خیلی خیلی خواهد گرفت.

افرادی که این افسانه در ذهن آنها نقش بسته است، پس از اتمام تمرینشان،
ساعت‌ها وقتشان را روی تردمیل یا الپتیکال یا هر دستگاه دیگری صرف می‌کنند،
چرا که فقط روی میزان کالری سوخته‌شان در حین تمرین تمرکز دارند.

اما در عوض، باید بر روی تمرینات کاردیوی اینتروال با شدت زیاد تمرکز
کنند، تمریناتی که باعث خواهد شد در تمام روز کالری سوزی‌شان ادامه پیدا
کند!

بگذارید این موضوع را اینچنین بررسی کنیم: ترجیح می‌دهید یک ساعت روی
تردمیل وقت بگذارید و تنها ۴۰۰ کالری بسوزانید یا ترجیح می دهید تنها ۲۰
دقیقه روی تردمیل با شدت و سرعت بالا تمرین کنید اما در عوض در ۲۴ ساعت بعد
از تمرینتان ۷۰۰ کالری بیشتر هم بسوزانید؟

این موضوع، دقیقا مثل این است که ۴۰۰ هزار تومانتان را در یک قوطی
بگذارید و دربش را ببندید، یا آنرا در کاری سرمایه‌گذاری کنید که ۷۰۰ هزار
تومان به شما بر می‌گرداند!
افسانه شماره ۲: تمرینات کاردیو با شکم خالی بیشتر چربی می‌سوزانند

فرضیه‌ای که پشت این افسانه است، بنظر منطقی می‌رسد. اما کماکان این فرضیه هم اشتباه و قابل اثبات است.

تئوری این افسانه بدین صورت است که اگر تمرین کاردیو اولین کاری باشد که
در صبح انجام می‌دهید، بدنتان مجبور خواهد شد تا برای تامین انرژی به سراغ
ذخایر چربی برود، چرا که سوخت دیگری در بدنتان وجود ندارد.

ظاهرا این تئوری قابل قبول است، اما در حقیقت آن اتفاقی که بنظر می‌رسد نخواهد افتاد.

تحقیقات نشان داده‌اند که تمرین کاردیو با شکم خالی می‌تواند باعث
کاتابولیسم عضلاتتان شود (بدن بافت عضلات را تجزیه و از آنها بعنوان سوخت
استفاده می‌کند) و این اتفاق، چربی‌سوزی پس از ورزش، یا در اصل، افزایش
سوخت و ساز بدن که نتیجه‌ی یک تمرین خوب است را هم محدود خواهد کرد.

همچنین، تحقیقات مشخص کرده‌اند که تغذیه‌ی پیش از ورزش، عملا سوخت و ساز
را سرعت می‌دهد، بنابراین ما در تمرین پس از یک تغذیه‌ی مناسب، بیشتر
کالری خواهیم سوزاند.
افسانه شماره ۳: تمرینات کاردیو برای چربی سوزی و تمرین با وزنه برای عضله‌سازی است

اگر در این گفته خیلی دقیق نشوید، بنظر درست می‌آید. این موضوعی است که
سالها همه به آن اعتقاد داشتند، اما در دهه‌ی ۸۰ حقیقتش روشن شد. سریع‌ترین
و پایدارترین راه برای کاهش وزن این است که عضله سازی کنید و از طرف دیگر
تغذیه‌تان را اصلاح نمایید!

معمولاً از اطرافیان می‌شنوم که می‌گویند: «من اول به سراغ تمرینات
کاردیو می‌روم تا چربی سوزی کنم، آنگاه به سراغ بدنسازی می‌روم تا بدنم را
شکل دهم.»

آنچه که قصد دارم به شما بگویم را می‌توان اینچنین هم تعریف کرد: اگر
تصمیم داشته باشید از ونکوور به نیویورک سفر کنید، چرا بلیطی تهیه کنید که
نسبت به پرواز مستقیم، در سه فرودگاه توقف دارد و مسیر شما را هم چهار
برابر دورتر می‌کند؟

کاهش وزنی قابل توجه، تنها با تمرینات کاردیو، به ساعت‌ها تمرین و به
هفته‌ها مداومت احتیاج دارد. همچنین هرچه بیشتر تمرین کاردیو انجام دهید، و
هر چه در انجام آن بهتر شوید، کالری‌سوزی‌تان کم خواهد شد! چرا که بدنتان
به شرایط عادت خواهد کرد.

بنابراین راه چاره‌ی شما این خواهد بود که تمرینتان را زیادتر کنید، یا
شدتش را افزایش دهید، تا اینکه به آن سطح از تمرین هم عادت کنید؛ و این یک
چرخه است.

اما هر چه در بدنتان بیشتر عضله داشته باشید، در طول روز بیشتر کالری
خواهید سوزاند. هر کیلو عضله که اضافه کنید، سوخت و سازتان هم به تناسب
افزایش می‌یابد، آنگاه چه ورزش کنید چه نه، بیشتر کالری خواهید سوزاند.

دیگر نیازی نیست که به دفعات بیشتر یا طولانی‌تر ورزش کنید، چرا که چربی سوزی شما محدود به جلسه‌ی تمرینی تان نخواهد شد.
افسانه شماره ۴: تمرین کاردیو باید قبل از تمرین با وزنه باشد

البته من این موضوع را یک افسانه نمی‌نامم، بلکه این یک راهنمایی اشتباه
است. اگر قرار است هم تمرین کاردیو و هم تمرین با وزنه را در یک جلسه‌ی
تمرینی انجام دهید، باید تصمیم بگیرید که کدام یک اول باشد.

بسیاری از تازه کاران و حتی بعضی از ورزشکاران حرفه‌ای، مطمئن نیستند که
اول باید تمرین کاردیو انجام بدهند و بعد به سراغ وزنه بروند یا برعکس.

جواب، این است که اول باید با وزنه ها تمرین کنید!

البته این در صورتی است که بخواهید تمریناتتان را پشت هم انجام دهید. اگر اول انرژی‌تان را صرف تمرین کاردیو کنید:

۱. زور و حوصله‌ی کافی برای یک تمرین با وزنه‌ی خوب و موثر را نخواهید داشت.

۲. حتی ممکن است با بدنتان و بافت‌های عضلانی‌اش به مشکل بخورید، چرا که تمرین کاردیوی شما تمام ذخایر گلیکوژن را مصرف نموده است.
افسانه شماره ۵: تمرینات اینتروال و کاردیوی شدید فقط برای ورزشکاران حرفه ایست

این موضوع زمانی صحت خواهد داشت، که شدت یک چیز فردی نباشد.

تمرین اینتروال شدید برای یک ورزشکار حرفه‌ای شاید به معنی ۳۰ ثانیه دوی
انفجاری، و دو دقیقه دویدن آهسته باشد که در مجموع ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول
بکشد.

اما در مورد یک فرد کم تجربه، شاید همان آهسته دویدن در کنار راه رفتن، شدیدترین سطح تمرین اینتروالی باشد که از پسش بر می‌آید.

هرچه ورزشکار ما آماده‌تر شود، می‌تواند زمان اختصاص داده شده به راه
رفتنش را کم کرده و از طرف دیگر زمان دویدن یا حتی دوی انفجاری‌اش را بیشتر
کند.

در هر ورزشی، شخصی که آمادگی کمتری دارد به همان اندازه‌ی شخص حرفه‌ای
از مزایای سلامتی ورزش بهره می‌برد، چرا که تمرین شدید چیزی است که بدن شما
آنرا درک کند، نه یک چیز معین شده از قبل.

تمرینات کاردیوی شدید، شاید یکی از بهترین انواع تمرینات کاردیو باشند.
شاید از نظر زمانی نصف حالت همیشگی تمرین کنید، اما این تمرینتان بازدهی
بیشتری خواهد داشت. شما تا ۴۸ ساعت پس از تمرین کاردیوتان نیز به کالری
سوزی ادامه خواهید داد! هیچ نکته‌ی منفی‌ای در رابطه با این تمرینات وجود
ندارد.

اگر بدنتان به خوبی آماده نیست، هر آنچه که باید انجام دهید، این است که
مطمئن شوید سطح تمرین شما با توجه به تناسب اندام و آمادگی‌تان در حد شدید
قرار دارد.

شاید شدت تمرین شما از تمرین دیگری سبک‌تر بنظر برسد، اما بدن شما آنرا
سخت دیده و با چربی سوزی، افزایش سوخت و ساز و بهبود عملکرد قلبی عروقی به
آن پاسخ خواهد داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *